Min årskrönika 2008

PUBLICERAT DEN: 2009-01-09 KLOCKAN: 12:32:49

År 2008 började rejällt tufft, det var mörka tider.
Jag menar, det var slaskigt, mörkt ute och ingen såg något direkt mörkt.

Under mars månad försvann den 10 åriga flickan Engla i Stjärnsund.
Friviliga letade utan resultat.
Det visade sig att den lilla flickan Engla låg nergrävd i jorden i Gärstrikland, Torsåker trakten.
En man hade tagit en flickas liv.
En psykiskt sjuk man. En man som även dödat Pernilla, i Pernilla mordet några år tidigare. En man som behövt hjälp mycket tidigare än vad som skett.

Begravningen skedde i April månad.

I Maj månad, fyllde jag 18, och inte nog med det, det snöade under maj månad och just på min födelsedag var det snöstorm.
Barnen hoppade med blöta strumpor på studtsmattorna i slasket.

I Juni månad började friheten, klarat årskurs 2 på Gymnasiet, det är faktis stort.

I Juli månad började jag jobba på  Thunströms Cafe, det är ett gammal trädgård, mycket besökt, ett gamalt familjehus med mycket historia.

I Augusti månad, flyttade jag till Skåne län, det var mycket varmare här än i Dalarna. Vädret var helt enkelt bättre.
Började skolan på Humanus och Livet flöt på.
Os började. Sveriges befolkning tyckte Os hade blivit ett fjasko, men jag håller inte riktigt med.
De elit idrottare vi har i Sverige och de som skulle lyckas, misslyckades inte utan hade otur med domslut eller helt enkelt hade en dålig dag.
Men vi hade våra ljus, undangömda stjärnor som tog medaljer till Sverige.
Medans våra underbara stjätrnor finns kvar och har många år kvar inom idrotten, eller iaf många utav dem

I November månad åkte jag till Spanien i några dagar.
Något som alla borde göra dena gråa tid, mycket depressioner kommer till ytan.

I December började julklappshysterin och alla blöev galna. Många människor gick i personlig konkurs för att göra andra människor nöjda.

Under år 2008, blev även Fritzl historien känd då en far hade gömt och våldtaget sina barn och barnbarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0