Curling

PUBLICERAT DEN: 2009-01-15 KLOCKAN: 16:51:00

Det är någonting speciellt med mammor och deras söner.
Jag vet i fan om jag alltid tycker det är så posetivt.
Det spelar ingen roll vad det gör eller hur det behandlar andra för de har alltid förståelse eller back up ifrån sin moder.

I början när någon försöker irritera dig kan du skratta bort det, försöka le eller tycker bara de är så jävla löjliga att man bara ler åt tanken.
Men alla har vi en gräns, till slut blir man riktigt riktigt förbannad.
Men vad spelar det för roll? Mamma finns ju där och försvarar.

Detta är vad jag kallar en riktigt curling förälder.
En mamma som plcokar upp tvätten på golvet, tvättar den, lägger in den i skåpet.
Går in på rummet och städar och damsuger fast man pacerat ålder för vad som är acceptabelt.
Maten står på bordet när man kommer hem ifrån jobbet.
En mamma som skjusar och hämtar trots att man kan ta bussen eller att man har körkort själv.
En mamma som inte ens tar betallt för att man bor hemma trots att man tjänar egna pengar.

Just nu gör detta mig så jävla förbannad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0