Skönhet

PUBLICERAT DEN: 2008-12-08 KLOCKAN: 11:56:08
Skönhets idealen blir bara värre och värre.
Man ska vara smal, snygg, ha de nyaste kläderna, sexig och framför allt stråla av självförtroende.

Pressen brukar kännas av när du kommer upp i tonåren.
Du försöker bli av med barn "hullet" genom träning, försöker äta nyttigare, och köper ditt första smink.

Jag tycker att pressen gällande utseende räcker redan där.
Men läste nyss på aftonbladets hemsida om barn som tvingas till skönhetstävlingar från att de är månader gamla.
Undrar hur de kommer se på sig själva när de blir äldre?

Jag tycker alla vuxna borde ta tag i sina barn och visa att utseende inte är allt.
Att ha en vackrare insida betyder så mycket mera, det kanske låter klyschigt men i mina ögon är det sant.

Tycker det är hemska att man ifrån spädbarns ålder ska ha höga krav på sig, detta beteende sitter inte hos barnen utan de vuxnas syn på vårat samhälle.
Få dem att känna sig bekvämma i hur de ser ut ifrån början, utan massa smink, de nyaste kläderna, och den smalaste midjan.
Att man duger precis som man är.
Det är allt för många idag som mår psykiskt såligt på grund utav vår utseende fixering.

Skäms, säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0